ANA SAYFA UZAK DOĞU ANİME FİLMLER DİZİLER MİM

20 Haziran 2017 Salı

YGS VE BEN VOL1

Merhaba nasılsınız ?
Ben iyim .
Bu tamamen bir iç dökme yazısıdır .
YGS tavsiyesi vs.onlardan yok yani .



          * İç seslerimin savaşı *
Bir YGS öğrencisi olarak size şuan ne yaptığım ve ruh halinin nasıl olduğu ile ilgili bir yazı yazmaya karar verdim.
Ruh halim bildiğiniz bipolar .
Dün 3 bölüm dizi izledim ,60 sayfa kitap okudum , matematikten bir konuya çalışıp 4-5 tane test çözüp + paragraf soruları da çözüp anneme ev işinde yardım ettim - elim lekeli şuan mantar doğrattı 2  kova bana yıkıyorum çıkmıyor lekeler.-
Ve bunları hep oruçlu halimle yaptım benim gibi az bir soğukta bile hasta olan güçsüz biri için bunlar büyük başarılar.
Ruh halim ise :

Biri diyor kız Esra bugün şu testleri çözeceksin şunu yapacaksın bunu yapacaksın yapmazsan kafanı kırarım duydum mu kız beni .
Bunu diyen iç ses beni hiç rahat bırakmıyor o testlerin birini çözmezsem sabahın beşinde altısında beni yataktan kaldırıp zorla test çözdütüyor gözlerimi yumsam kalk kız uyutmam seni diyor .
Ama ya konulara yetiştiremezsem ya sınavım kötü geçerse diye stres yapmıyorum tevekkül etmesini biliyor
iç sesim.



Diğer iç ses :
Kız Esra bu tatil yat dinlen, gez , dizi izle .
Bak sonra okul açılınca yorulursun çalışmayı bırakırsın sonra .
Aa ne dersiymiş o daha ilk haftadan .
Tam bir ders karşıtı .
Temsili ben 


Ben bu ikisinden bıktım uyku diye bir şey bırakmadılar bende .
Biri dizi izletmeden uyutmuyor diğeri dersten bi ortaları yok .
Bazen 5 bazen çok yorulunca 7 saat uyuyorum.
Bazen 4 saat uyudugum bile oluyor .
Uyumayı çok seven ve normalde 9-10 saat uyuyan ben , şimdi gözüme uyku girmiyor , sürekli beni rahatsız ediyorlar bende artık kendimi kandırmak için gece bir yere odaklanıyorum gözlerimi kaptmamaya çalışıyorum sonra gözlerim yoruluyor ve uyuyorum öyle.
Bu iç seslerin keşke kavga etmese ikisi birlikte anlaşsalar ama yok biri baskın gelme çabasında bakalım ne olacak .
Hangisi üstünlük sağlayacak iş benden geçti beni delirtiyorlar uyku diye bir şey bırakmadılar.

Annem sanki ben YGS'ye değilde TEKS (Türkiye Ev Kızlığı Sınavı )'a sokacak beni .
Kızım 5 dakika diyor 2-3 saat çalıştıyor ben ev işinden kaçan biri değilim ama tam test kitabını  açıyorum.  Çağırıyor sonra 2-3 saat çalıştıktan sonra yoruluyorum uyuyorum 1-2 saat.
Uyu şeklin şöyle genelde 23.00 dan 02.00'te sonra ikindin yine uyuyorum .
Sahurdan sonra 1 saat 5 te kalkıyorum tekrar ikindinde 1 saat ve 1.5 saat.Toplamda 5 saat .
Bazen sahurdan sonra da uyumuyorum o zaman 4 saat oluyor .
Sakın öyle çok ders yaptım sanmayım diğer iç ses beni ders çalışmamak için elinden geleni yapıyor .

Buradan büyüklerime sesleniyorum bu yoldan daha önce geçmiş kişiler sizce ne yapmam gerek .








29 yorum:

  1. Yani maşallah ne çok şey yapmışsın öyle :D ben isyan bayrağını çekerdim herhalde :D
    of benimde uyku düzenim mahvoldu gece iki saat uyuyorum , gündüz devamını uyuyorum , dengesizlikten cildim mahvoldu -.-
    kendini germe , rahatla , bak stres olursan daha zor olur :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saliha :)
      Uykulu düzüne soktum artık 6-7 saat uyuyorum ramazanda bittiğine gore uykumuz düşene girer .
      Stres yapmamaya çalışıyorum.

      Sil
  2. Anneciğin biraz seni az yorsun :) Ben okumadığım için sana pek bir faydam yok dua ederim ama şunu diye bilirim bu kadar kendi boğma sıkma biliyorum senin için çok önemli bir sınav iyi bir sonuç almak istiyorsun ama böyle kendi çok fazla yıpratma yorma biraz kendine rahatlık ver huzur ver biraz iç sesine de :) Dilerim Her şey güzel gönlünce olur güzel bir sonuç alırsın sende varsın dualarım da :) yarında kadir gecesi inşallah her şey çok güzel olur En güzeline Emanet ol sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessizkaldım :)
      İyi dileklerin için teşekkür ederim.
      Annem ameliyat olduğu için şuan evin yükü bende çamaşır, yemek vs.
      Zamanında ders çalışmadım temelin yok o yüzden şimdi çekiyorum cezasını temelin olsaydı bu kadar yorulmazdım :(

      Sil
  3. Hahaa :) ay bayildim ic dökmene canmya :) bence ne yap biliyon mu kasma kendini bu kadr hem uyu hem ders calis hem film izle. Hepsinden kararınca yap :) tutar bence dene 💕😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ANNESİ'nin PRENSES'i :)
      Kararınca yapmaya çalışıyorum uykum düzüne girdi .
      Ama temelin eksik ,
      geometrim çok eksik ne yapacağım bende bilmiyorum o yüzden sürekli kendine yükleniyorum.

      Sil
  4. Yaşadığın bu sıkıntıyı okudukça içim iyice daraldı.Sınavlardan ziyade sizler önemlisiniz.Hayatın merkezi değil sınav.Öğretmenler,aileler neden böyle yapıyorlar yaaaaa :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam :)
      Ailem baskı yapmıyor ama okul ve dershanem daha geven gün kursa gittim rehber hocam yok dizi izlemeyi bırakın yok şunu bırakın bunu bırakın yok şu fen lisesi günde 1000 soru çözüyormuş vs.

      Sil
  5. Çoğu kişi bunu diyecek ama ben de söylemiş olayım "Program yap."
    İki iç sesini de dinle.Okul başlayınca cidden kaçmak isteyecek ve çok yorgun bir şekilde başlayacaksın döneme.Kendine 1 dizi belirle haftalık yayınlananlardan olsun.Mesela çarşamba-perşembe yayınlanıyor.O gün test çözerken kendine ödül olarak o dizinin o günkü bölümünü ver.Kendine soru sayısı belirle,bugün şu kadar soru çözeceğim gibisinden.Çözdükten sonra kendine ödül olarak kitap oku.Program yaptığın zaman aslında daha fazla uyuyabileceğini ve ödül yöntemi ile de kendini daha fazla motive edebileceğini unutma.Belirlediğim soru sayısını tamamlayınca geri kalan gün benim olurdu.Başarılar 👌 Umarım her şey hayırlısıyla olur senin için 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aley 😄
      Kusura bakma tam yorumları yayınladım cevap yazıyorum internet gitti tam da senin yorumunda verdiğin tavsiyeler çok hoşuma gitti .
      Bende bir an önce bunları uygulamaya koydum ödül yöntemi çok hoşuma gitti .
      Tavsiyelerin için teşekkür ederim.

      Sil
  6. hadi sabır sabır şirinişkoooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep :)
      Artık uykum düzüne girdi çoğu şeyi hallettim.

      Sil
  7. İki arada kalmak çoğu sınav öğrencisinin yaşadığı bir durum :)) Program yapmak çok güzel bir tavsiye, eğer uygulayabiliyorsan düzene girer :)) Umarım her şey yolundadır, fighting! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt salıncak ,
      Uygulamaya çalışıyorum ama annem şu sıralar hasta ve evin yükü bende o yüzden pek programa uyamıyorum .

      Sil
  8. saftirik greg ve saftirik vampir adlı serilere bir baksanaa. çok seviyom ve gülüyom bu kitaplaraa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep ,
      Şuan hiç kitap okuyacak halde değilim ağlamak istiyorum ama ağlayamıyorum.
      Ağlamak benim için bastırılmış bi duygu haline geldi

      Sil
  9. Sınav sınav...
    Yeni yazı yok mu peki? :)

    Neyse ben de beklerim sayfama :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafa dergi ,
      Yeni yazılar gelecek inşallah .
      Uğrarım bloguna .

      Sil
  10. https://birogrencininkaleminden.blogspot.com.tr/2017/07/snav-deneyimim-yaptgm-hatalar.html

    baak okusanaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep :)
      Okudum yorumda yaptım çok faydalı bir yazıydı.
      Yönlendirdiğin için sağol.

      Sil
  11. Ben sınava hazırlanırken öğretmen olan kuzenim demişti ki kendine bir tane dizi seçsin * dizi izlemeyi sevdiğimi biliyor * . Her hafta sadece bir ya da iki saatini o diziye ayırsın. Tamamen asosyal olamıyor insan. Ders çalışırken arada kafayı dağıtacak ve ruhu besleyecek şeylere ihtiyaç var.

    YanıtlaSil
  12. İrem :)
    Bu yazıyı 1 ay önce yazdım o zamanlar durum öyle idi ama şimdi değil dizi izlemeyi bıraktım onun yerine belgesel tarzı şeyler izliyorum ve geziyorum 😀
    Bir sure sonra insan bir şeylerin farkına varıyor.

    YanıtlaSil
  13. teog bitti diye rahatlamamam gerekiyor anlaşılan

    YanıtlaSil
  14. Sena ,
    9. Sınıf çok önemli sıkı tutmalısın .

    YanıtlaSil
  15. nası gidiyooooo özel durumlaar :)

    YanıtlaSil
  16. Deep ,
    Bu yorumunu göreli 5 gün oluyor ama yazacak bir şey bulamıyorum daha doğrusu yazacak cesaretim yoktu ve bunu yazarken 5 gün boyunca düşündüm.
    Çünkü onu tamamen unutmuştum .
    Küçücük şehirde onunla karşılaşmama olanak bile vermiyordum çünkü bn bu şehrin küçük bir köyünde oturuyorum o ise bu şehrin bilmediğim bir mahallesinde .
    Ben onun yüzünü bile unutmuştum ona ait olan bazı kâğıtları çöpe bile atmiştim ( bir zamanlar zar zor ona çaktırmadan çantama sakladığım ona ait yazılar hatta bununla kalmayıp onun saç telini bile ona çaktırmadan cebime saklamıştım.)
    Bütün o anıları unutmuş kendi dertlerime düşmüştüm .
    Ama senin bu yorumunu gördükten bir gün sonra onu gördüm sabah 11.30 ta kütüphanenin önünde ilk baş çubuk bogazimda kaldı.Beni fark etti ama görmezlikten geldi bnd onu görmezlikten geldim.3 aydır görmüyordum oysa ben onu.
    Sustum deep önceki Esra olsa koşar yanına gider konuşurdu onla bende sustum deep .
    O an çok gucluydum onu takmadim artik o devir kapanmişti .
    Ama kütüphaneye girdiğimde ismini aradim listede yoktu .
    Bu nazil olur acaba hulya mi gördüm.
    Kütüphane de ders yapacagima 1-2 saat onu düşündüm .
    Nasil ismi olmaz yoksa evi kütüphanenin orda da ben mi bilmiyorum.
    Aslına bakarsan bn sadece onun ismini biliyorum onun haricinde onun hakkında hiç bir şey bilmiyorum.
    Onunla ilgili ne varsa evde çöpe attim artık o anı bile düşünmüyordum ben artik güçlü biriydim bundan sonra kalbimi muhafaza etmek bnm için kolay olacakti .
    Hem o bana göre biride değildi.
    Sonra arkadaşıma onu anlattim ve arkadaşim onu ozlemişsin dedi .
    Bütün anilarim gozumun önünden geçti .
    Beni nasıl kandırdığı dedim ya sana Şeytan gibidir o .
    Ama o an bir şey fark ettim.
    O beni sevmişti ama ben onun bn sevmediği ne kendimi kandirmistim.
    Çünkü o soğuk nevenin tekiydi.
    İsimleri aklinda tutamazdi.
    Günaydın dediğinde cevap bile vermezdi .O bnm gördüğüm en tuhaf insanlar listesinde ilk sıradaydı.
    Benim gibi heyecanlı ,geveze her şeyi burnunu sokmadan bir numara köylü kızı ve diğer tarafta kalabalık bir ailenin son üyesi abilerinin gölgesinde kalmis soğuk biri o hiç konuşmazdı deep.
    Ama sonra ben test çözerken beni izleyip sırıtan.
    Ben erkek knklarımla buluşmaya gidince bn takip eden biri .
    Şimdi anlıyorum sürekli yan sinifta armadaşi olmamasına rağmen sırf bn erkek knklarimla ne yapıyor Diye izliyordu .
    Ama anlamamiştim deep.
    Ona hep kızdım ama hak veriyorum biz farklı dunyalarin insanıyiz o abilerinden kurtulup okunmaya çalıyir bense bu köy hayatından kurtulmak istiyorum bu yüzden birbirimizi sevdik çünkü ilimizde buralardan kurtulmaya çalisan zavailariz .
    Bu yüzden k içindeki hisleri bastirdi ve bnd içimdekileri bastirdim.
    Şimdi her gün kütüphaneye gidicem belki kadar bizi tekrardan karşılaştırır.
    Karşilaştirmasada önemli değil.
    O mesleğini eline alıp kendini kurtarsın beni kendine layık gormesede sorun yok deep.

    YanıtlaSil
  17. heeey tabikide yine de onunla ilgili tatlı anıların da var ki. o duygulu hallerin işte. o günler de güzeldi. anlıyorum seni. bu durumun geçeceğine emindim ben zaten. bunu atlatacağına. sevip sevmediği, layık olup olmamak, boşver bunları düşünme sen. elbette sevgiye de başka şeylere de layıksın. karşılaşma bence de unut iyice gitsin. bir anı olarak kalsın. hoş yanlarını hatırla işte. işallah evet o da kurtulur. sen de işallah üniversiteyi tutturursun yaa. olcak tabiii. köy hayatı da biter. hepsi geçcek bigün ki. iki kere okudum yazını. üzülme yeter sen. huzurlu ol. sen iyisin başarılısın akıllısın. hiçbir eksiğin yok ki. tatlısın da. nası gidiyo başka. dersler, tatil filan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep :)
      Nedense bu yazın bn duygulandırdı.
      Bu yaz annem biraz rahatsızdı ve ev işleriyle köy işleri bana bindi pek calışamadım YGS te ama yavaştan toparlıyorum okul kurslarında başladı dershaneye de yazıldım.
      Ama deep söz dinlemedim yine onun yakın bir arkadaşı ( onların okulundan ama ben bu çocuğu tanımıyorum ) bizim okul kurslarına geliyordu bende çaktırmadan lafı bnmkine getirdim bu yeni tanıştığım onun orada kütüphaneye çalışmaya geldiğini ve eczacı olmak istiyor dedi bnmk hakkında .
      Bu bn çok mutlu etti artık bnmkinin de bir hedefi var .
      Ailesi yüzünden özgüveni yok ama sonunda ne olacagina karar vermiş bnd diş hekimi olmak olmak istiyorum .
      Bu yeni taniştigimda tıp istiyormuş ve bu çocukla anlaşma yaptim her gün kütüphanede ders calişacagimiza biz bu çocukla kütüphane arkadaşı olduk daha ilk günden yakın arkadaş oldum biriyle ( ilk defa yeni tanistigim birine bu kadar güvendim 1 günde )
      Zaten bnm çok sevdiğim bir ogretmenimin yeğeniymis bu yüzden ona galiba bu kadar güvendim.
      Sözünü dinlemediğim ama bu çocuk sayesinde daha bir günde program yaptik kendimize yani anliycan bu çocuk hem çok caliskan hem de çok zeki ve ben de bu yüzden bu yeni çocuktan faydalanip eksiklerini kapatacagim.
      Ve sevdiğim çocuklarda karşilaşmayı göze alacağım.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...