Onurunu kurtarmaya çalışan samuraya harakiri

Harakiri ne demek biliyor musunuz ?
( bu yazımı okuyan sizler " Sende  biz senin gibi cahil miyiz ? Diyorsunuzdur,)
Deneme sınavında karşıma çıkan bir metinde 2. Dünya savaşı ile ilgili bir olay anlatılıyordu ve bir japon askerinin yaptığı bir hatadan dolayı harakiri yaparak intihar etmesini .
Harakirinin ne olduğunu bilmediğim için araştırdım .
Benim gibi bilmeyenler de varsa çok mutlu olurum .
Kendimi biraz cahil gibi hissediyorum da ?
Zaten öyleyim çaktırmayın )



Harakiri bir Japon yöntemidir .
Ha sakın bu yazdığımı görünce eski türk sinemasında alışkın olduğumuz sevenlerin kavuşamaması ve intihar etmesi felan sanmayın :)
Seppuku olarakta bilinir, bu asillerin ,samurayların kullandığı tabir ancak yerel halk " Harakiri "kelimesini kullanıyor çünkü anlamı karın deşmek ve bu da argo bir kelime olarak kabul edilir.Efendisi öldükten sonra ve samuraylar bir savaşta yenildiğinde yapar ancak sadece savaşta yenildikten sonra değil efendisine iyi hizmet etmediklerinde de yapılır .
bu görevi acı verici olduğu için zamanla samurayın yakınlarından birine samurayın kafasını kesme görevi verilmiştir .Bu kişilere "kaishakunin"
denir.
2 türlü yapılır .
1. Samuray banyo yapar beyaz bir elbise giyer ,en sevdiği yemeği yer ve 
bıçağı karnına saplar ve sağ, sol hareketi yapar ve kaishakunin kellesini uçurur.
2 .Bunda Kaishakunin yoktur şahıs karnını hac seklinde keser ve mümkünse iç organlarını toprağa koyar .

Harakiri sonucu ölümdür .
Genellikle insanlar  intiharı çaresizlik ve çıkış noktası bulamadıklarında yaparlar ancak harakiri de herhangi bir kaçış yoktur .
Harakiri zamanla ortadan kaldırılsada hala günümüzde harakiri yapan kişiler vardır yani hayla Japonya 'da silinemimiş bir adettir.
Sizce arada bu tarz yazılarla gelmeli miyim ? 




Yorumlar

  1. Ne gururlu insan şu Japonlar. Birçok yönüyle taktir edilecek bir toplum bence , harakiriyi kastetmiyorum tabi ki :D

    YanıtlaSil
  2. Ewet çok gururlular aynı zamanda da onurlular bencede harakiri biraz saçma .Bu harakiriyi anlayabilmek için acil samuraylıkla ilgili araştırma yapmalıyım o zaman belki anlarım bunu :)

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Ne de güzel anlattın Japon insanını
    Şimdi en azından daha iyi anladım ben bunu :)

    YanıtlaSil
  5. Bence güzel ve bilgili bir yazı olmuş . Bence bu yazılarq devam etmelisin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağ ol :)
      Ben böyle devam edeceğim.

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Galiba ben yanlışıkla senin yorumunu sildim
      Ece abla :(
      Ve ewet bu japonları bazen anlayamıyorum galiba onları Türkler gibi olduğunu düşündüğümden dolayı :)
      Empati konusunda iyi değilim de ondan :/

      Sil
  7. Bence de devam edin böyle yazılara. Japonlara özel bir sempatim var benim. Kültürlerini, mutluluk ve üzüntülerini paylaşma yöntemlerini seviyorum. Yakın olsa da JAponya'ya gidip gelebilsek sık sık keşke.
    Bu arada takibe aldım sizi, çok şirin ve tasarımı güzel bloğunuzun. İlginizi çekerse benim de bloğuma beklerim.
    Kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde Japonlara karşı özel bir sempatim var :)
      Ben tuhaf buldum aslında bu harakiriyi ancak Japonların böyle sevinçleri hüzünleri bir başka oluyor zaten Japonlar üzüldüklerinde gülermiş yani okuduğum paragrafta öyle diyordu.

      Sil
  8. Dostum bir anime ve japon hayranı olduğum için biliyorum. Ama senin anlatımından dinlemek ve bu güzel tasarım blogdan okumak ayrı bir güzeldi. Başarılar.
    http://ucluklavye.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  9. Öyle mi bende böyle araştırmalar yapıyım en iyisi belki senin bilmediğim bir bilgiyle gelirim belki daha ki yazımda Japonları seviyorum ama daha çok Kore'yle ilgili çok şey biliyorum.
    Yorumun için çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kiss Me Tayland konusu

Sachiiro No One Room Konusu ve Yorumum

Cheese İn The Trap konusu ve yorumum

Birbirinden Alakasız 5 Soru Mimi

Another Miss Oh konusu ve yorumum