Quarantina Days Vol 1241342

      Quarantina Days Vol 1241342!



Merhaba 
Beni hatırlayan kaldımi bilmiyorum .
Uzun zamandır yoktum .
Söylemek istediğim yığınca  şey var ancak nerden başlasam bilmiyorum .

Kendimi suçlu hissediyorum.
Çünkü bu bloğu 2015 yılının sonunda açmıştım asla yazmayı bırakmayacağımı sanıyordum ama uzun süre bıraktım şimdi geldim ama dilimde söylemek istediğim onca kelimeye rağmen bunuları  buraya  yazamıyorum .
Içimdeki suçluluk duygusunu bir kenara bırakıp yine yazacağım .
Size "Karantina Günlükleri" adı altında yazılar yazacağım . 
önceki yazılarıma bakıyorum ,sanki değişmişim daha doğrusu büyümüşüm . Bu karantina günlerinde yaptıklarımdan bahsedeciğim ve onca olmadığım zamandaki anılarımdan karışık bir yazı iç dünyamdaki bir haykırışta diyebilirim.

         2 Nisan 2020

Şuan saat 12 olmak üzere sabah klasik kahvaltımın ardından evi toparlayıp direkt buraya geldim.
aslında saat 8.30 da dersim vardı saat 11.30 kadar açıkçası saati kurmayı unutmuşum online derslere katılmak bana zor geliyor çünkü hep 
erkenden başlıyor dersler uykulu halde fizik dinlemek zor düşünün sabahın 8.30 da kalkıp 4 saat fizik dinleyeceksiniz bu çok zor .Bunu öğlen telafi edip 4 saat fizik dinlemek zorundayım çok korkunç.



Şu güzelim havada karantina oldu için dışarı çıkamıyorum .

                   

Dışarıda Güneş parlıyor odamı Paris - L'amour L'amour şarkısıyla Güneşlendirip sabahları İngilizce çalışmak için kullandığım Lyrics Train İng uygulamasını kullanıyorum bu uygulamada Youtubeta dinlediğimiz İngilizce şarkıları bize dinletirken bir yandan şarkıları öğretiyor açıkçası benim gibi çabuk sıkılan ve ders çalışmayı sevmeyen biriyseniz bu programı tavsiye ederim ve ücretsiz bir program . 

Şu karantina günlerinde vakit şarkı dinleyerekten İngilizce öğrenmek çok keyif verici .Ve en sevdiğim ingilizce uygulaması Voscreen bu uygulama karantina günlerine çok iyi gelecek bir uygulama .
Filmler ve çizgi filmlerden oluşan 15 saniyelik kesitler var .

Çok eğlenceli .
Film izlemekten sıkıldıysanız açın izleyin hem ingilizce telaffuzunuz gelişir .Hergün yaklaşık olarak 2-3 saat bu uygulamayi kullanırım .(indirmedim telefonda çok yer kaplıyor diye )             Akşama doğru aşçılığım tuttu .





Ve un kurabiyesi yapmaya karar verdim . 
yapması kolay ve videosunu çekmeside kolay .

Geçen gün Tunus yemeği olan Briki yapmaya çalıştım .
Tunuslu arkadaşımın ablası aşçı tarifi verdi ama çeviri yardımıyla konuştuğumuz için arkadaşıma da mesaj attım her hangi bir yanlışlık olmasın diye . 
Bütün tarifi doğru şekilde yapmama rağmen onların yaptığı gibi olmadı , elimi yüzüme bulaştırdım  ve videosunu çekmek biraz zor oldu sürekli videoyu dondur falan sonra arkadaşıma yaptığım Briki attığımda arkadaşım bana baya güldü .
hayırsız arkadaş .
             Un Kurabiyesi Tarif 
yaklaşık 200 gram tereyağ
3.5 su bardağı un
1 çay bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı nişasta
üzeri için pudra şekeri 
               Nasıl yaptım 
önce tereyağ ile sıvı yağ karıştırdım sonra 
içine  1 çay bardak pudra şekeri attım . Ardından bir çay bardağı nişasta ve 3.5 su bu bardağı un ve hepsi karıştırıp yoğurdum en son onları küçük yuvarlaklar haline getirdim.
Pek yetenekli değilim bildiğiniz basit tarifler varsa tavsiyenizi beklerim.


(Gece çektiğimdem pek iyi olmadı fotoğraf 😑)
Malûm  karantina var dışarı  çıkamadığım icin kitaplığımdaki okumadığım  kitaplari okumaya karar verdim.
Aslına bakarsanız kitaplari biriktirmeyi hiç sevmem bu yüzden 2-3  okumadığım kitap var .
Ve iyi bir  kitap okuru olduğum için benim için kitapsızlık zor bir durum .
Şimdi size bu akşam okumaya başladığım kitaptan az bahsedeceğim.
Bu okuduğum 13.Stefan Zweig kitabı .
Stefan Zweig bir Yahudi ve Hitlerin soykırımından kaçmış biri ve daha sonra Brezilya'da eşiyle intihar etmiş .
Bu kitabında Yahudiler için önemli olan 7 kollu bir şamdandan bahsediyor .
Kitabi tamamamını okuyunca bir inceleme yazısı yazacağım .
Kitap  önerilerine açığım .
Hepinize  iyi geceler 




Yorumlar

  1. oleeey gelcam yineeee her zamanki gibi rengarenk eğlenceli bi yazıııııı :)

    YanıtlaSil
  2. hoşgeldiiin hemen affettik seniiii :) fizik valla evet kolay gelsin sanaaa :) lyrics, voscreen, ne güzel eğlenceliiii :) briki anlatırsın bi ara yaa. un kurabiyesi oh eline sağlık nefis gözüküyooo :) zweig 13 tane okudun ha süpeer yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep , Tunus aşçısı oldum ben iyice .
      fizik çok sıkıcı ...
      senin önerdiğin İngilizce uygulamalara baktım .
      bakalım inşAllah ingilizceyi öğrenicem.

      Sil
  3. Hoş geldiniz:) Karantina günlerini iyi değerlendirmek lazım. Bu arada yazıların bir kısmında kalem rengi açık olduğundan zor okunuyor, bilginize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiyeniz için teşekkürler , daha koyu renkler kullanacağım.

      Sil
  4. Olsun en azından tekrardan yazabiliyorsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar yazmaya başlamak zor oldu ...
      Ve tekrar yazmayı başardım.

      Sil
  5. En kısa zamanda kitap yorumu gelecek.
    Üniversite farklı kültürleri tanıma fırsatı verdi bana.

    YanıtlaSil
  6. Takip et butonu ekledim .

    YanıtlaSil
  7. Un kurabiyesi güzeldir. ^-^
    Gömülü Şamdan, Zweig'in okumadığım kitaplarındandı. Karantina günlerinde okuyayım inşallah. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birlikte okuyalım 😁
      Un kurabiyesi gerçekten kolay ve güzel.

      Sil
  8. Deep'ten geldiiiim! Stefan Zweig çok severim. O kitabını okumamıştım mutlaka bakacağım. Uygulamalar da çok iyiymiş hepsini indireceğim. Kurabiye de leziz gözüküyor. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım.
      Bende Stefan Zweig çok severim.
      Uygulamalarda çok eğlenceli.

      Sil
  9. Merhaba Deep’ten geldim, iyi ki dönmüşsünüz :) ben de bugün online dersime katılamadım uyanamadığım için, çok iyi anlıyorum :/ Lyrics Training indirmiştim ama sonra telefonumda yer olmadığı için sildim, şimdi tekrar indireceğim :) diğer programı da bir deneyim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalkmak bir hayli zor .
      voscreenda çok eğlenceli bir program.

      Sil
  10. Online derslere ben de katılmakta zorlanıyorum cidden... Karantina günlerimiz aynı geçiyor hahah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dışarı çıkamadığımız için bütün ülkenin durumu aynı.

      Sil
  11. Merhabalar. tekrar hosgeldiiiin :) Ben de bir süre gitmiştim yeniden dondüm :) sizi de Deep den gordum takipteyim. Keyifli sağlıklı günler dilerim. Sizleri de bekelerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada ara verip düşünmek iyi oluyor.
      Bende sizi takibe alacağım.

      Sil
  12. Tekrardan hoşgeldiniz öyleyse.
    Uzaktan eğitim gerçekten can sıkıcı...
    Takibe aldım sizi=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok sıkıcı bir de vizelerim başladı.
      bende sizi takibe alacağım.

      Sil
    2. Vizeler mi? Vizeyi nasıl oluyorsunuz ya?
      Ben de üni öğrencisiyim de şu anlık en azından vizeler ertelendi gibi çoğu ünide.

      Sil
    3. Ben daha 1. sınıftayım İngilizceyi sanal olduk.
      Mat2 sınavımda 60 dkk 30 soru olacak 5 6 soru kitapçı olacak A B C vs.
      Zaten normal mattan 1 soru cözmek yaklaşık 5 dkk alıyor integral vs.
      konuların işlemi çok kolay değil kopyayı mat gibi derslerde önlemek kolay .

      Sil
  13. Ara verip tekrar dönmek için suçluluk duymaya gerek yok, ben de yeni döndüm:)
    Şarkıyı çok beğendim tam bana göre. Bu arada ilk paragrafı çok rahat okudum ama sonrakiler beyaz üstüne sarı renkte olunca gözüm seçemedi, bilginiz olsun. Unutmadan hoşgeldiniz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha koyu renkler tercih edeceğim .Tavsiyen için teşekkürler .
      Bende çok var böyle şarkılar .

      Sil
  14. Hatırlamaz olur muyuz. Bende corona sayesinde döndüm denilebilir. Ara ara yazsam da blog ile pek ilgilendiğimi söyleyemem. Her neyse HOŞGELDİN.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende hoşgeldin canım .
      Beni hatırlamana sevindim.

      Sil
  15. Ayyyyy hoşgeldinnnn ^^ çok mutu oldum geri dönmeneee :D
    bende eski yazılarıma bakınca değişmişim gibi geliyor , hepimiz büyüdük :D
    gakuen alice gifleri :D senden görüp izlemiştim , çok sevmiştim:D bende aklıma geldi yaziyim dedim ^^
    İngilizceyi ben slowlyden geliştiriyorum , sanal mektuplaşma tarzı bir şey , yabancılarla yazışıyorsun ama mektup formunda , ne kadar uzak bir ülkeyse o kadar uzun zamanda geliyor mesajlar ve baya güvenilir bir bak sende , baya arkadaşım oldu ordan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin uygulamayı deneyeceğim.
      Gakuen Alice candır .
      Hep beni güldürür .
      Ben de çok mutlu oldum tekrardan burda olmaya .
      Yazılarını okumayı özlemişim .
      Ve evet büyüdük gerçekten .

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kiss Me Tayland konusu

Sachiiro No One Room Konusu ve Yorumum

Cheese İn The Trap konusu ve yorumum

Birbirinden Alakasız 5 Soru Mimi

Mim : Gökten 3 elma düşmüş